Authorized dealer
Nyheder

Ferrari 488 Pista

Den 20. februar 2018

Ferrari 488 Pista er den fjerde generation af Ferraris superbiler optimeret til banebrug og som kan køres på vejen. Forgængerne var Challenge Stradale, 430 Scuderia og 458 Speciale.
Den 20. februar markerede 488 Pistas virtuelle verdenspremiere, mens bilen kan opleves live på Geneve Motorshow den 8. – 18. marts. Tag med FORMULA den 9. marts og hop ind i den nye superbil.

Fra en fin familie
Ferrari har taget 25 års erfaring fra racerbanerne i brug i udvikling af bilen. 25 år med Ferrari Challenge har bidraget med uvurderlig erfaring i hvordan en racerbil kan gøres brugbar og let omgængelig på gaden, men forblive usandsynligt hurtig. Ligeledes har Ferraris 2017 FIA WEC Verdensmestre deltaget i udviklingsarbejdet af 488 Pista. Et meget mere kompetent udgangspunkt findes næppe!

Lettere og stærkere
Med en tørvægt på 1280 kg er 488 Pista 90 kg lettere end 488 GTB. Den utrolige vægtreduktion er primært opnået ved udstrakt brug af kulfiber og andre avancerede materialer.

V8-motoren som allerede har vundet to titler som International Engine of the Year har i 488 Pista 720 hk og et drejningsmoment på 770 Nm. Præstationerne er uden sammenligning i toppen af segmentet: +340 km/t, 0 – 100 km/t på 2,85 sek. Og 0 – 200 km/t på 7,6 sek.

Downforce
Effektiv downforce er en af de vigtigste ingredienser i at bygge en vindende racerbil, så også her har erfaringerne fra motorsporten være værdifulde i udviklingen af 488 Pista. Modsat motorsportens verden skal ingeniørerne ikke følge et stramt teknisk reglement, når der udvikles og produceres en gadebil. Denne frihed giver Ferraris udviklingsafdeling mulighed for at implementere kreative og effektive tekniske løsninger i jagten på mere downforce og reduceret luftmodstand. Eksempler er S-Duct og Blown Spoiler-teknologier, som giver 488 Pista 20% mere downforce end 488 GTB.

Køreglæde frem for alt
488 Pistas tal og præstationer imponerer, men det er køreoplevelsen, som det handler om. Til at håndtere de ekstreme kræfter har Ferrari videreudviklet teknologier som Slide Slip Angle Control, der integrerer F1-Trac of E-Diff3. Helt nyt er Ferrari Dynamic Enhancer som forbedrer bremsevnen v.h.a software, som styre bremskraften i relation til kørslen.

Som en hvilken som helst anden Ferrari kan en 488 Pista sammensætte og personaliseres efter ønsker i Ferrari Atelier eller Tailor Made. Kontakt FORMULA på tlf. 7023 0901 for yderligere information.

Nyheder