FORMULA AUTOMOBILE A/S
Salg: Mandag - Fredag 9:00-17:00
Værksted: Mandag - Fredag 8:00-16:00
Lundtoftegårdsvej 10 · DK-2800 LYNGBY
TLF. 70 23 09 01 · MAIL: INFO@FORMULAAUTO.DK · CVR NR. DK-26181992
Italiensk fuldblod i sne og slud
Maserati Ghibli S Q4 drives af den samme 430 Hk / 580 Nm V6 bi-turbo, som findes i Ghibli S. Med træk på alle fire hjul reduceres accelerationstiden fra 0 til 100 fra 5.0 sek til 4.8 sek.Topfarten er 284 km/t, og Ghibli er således en overlegen rejsevogn på Autobahn og Autostrada'en. Med Ghibli S Q4 tilføres Ghibli en ekstra dimension i form af det avancerede firehjulstræk Q4. Den luksuriøse sportssedan gør sig derfor lige så godt på en sneklædt landevej i Alperne som foran et femstjernet hotel i sommervarmen. Ghibli S Q4 er formentlig den mest alsidige bil i Maseratis historie.
Bedre præstationer, højere sikkerhed
Firehjulstræket i Ghibli S Q4 gør bilen brugbar i alle situationer og alle vejrforhold. Systemet gør f. eks bilen mere sikker og lettere at køre på isglat underlag, en dansk vinterdag. At accelerationen forbedres må man tage med som en bonus.
Hos Maserati havde man dog en betingelse, da Q4-systemet blev udviklet: Der måtte ikke gås på kompromis med køreoplevelsen. En Maserati skal køre som en Maserati med masser af køreglade og fuld kontakt til asfalten. Maseratis Q4 system er således som udgangspunkt passivt. Bilen kører som alle andre Maseratier med baghjulstræk indtil det øjeblik, der er brug for mere vejgreb. Alle Ghibli-modeller er udstyret med mekanisk differentialespær samt et avanceret tre-trins ESC-system, men selv moderne teknologi kan ikke ophæve fysikkens love, så firehjulstrækket kobles på, når der er brug for det.
4wd - kun når der er brug for det
Op til 50 % af motorens kræfter kan sendes fra bag- til foraksel. Systemet benytter sig ydermere af variabel momentfordeling til de enkelte hjul, og det betyder at kræfterne sendes ud til det hjul, som har bedst vejgreb. Når en lang række parametre igen indikerer optimal vejgreb på bagakslen, dirigeres alle motorens kræfter atter til baghjulene. Systemet kan håndtere hele denne cyklus næsten syv gange i sekundet, og det hele foregår helt umærkeligt. Føreren kan dog følge med i processen på et display på instrumentbordet.
Lavere brændstofforbrug
Idéen med at have et firehjulstræk, der som udgangspunkt er passivt giver altså oplevelsen af at køre en baghjulstrukken bil. Q4 har dog flere fordele, idet systemet medfører et lavere brændstofforbrug end et permanenet firehjulstræksystem, hvilket igen reducerer CO2-udslippet. Dækslidet bliver også mindre.
Bilen imponerer med sine præstationer og teknologi, men tal og facts glider i baggrunden, når du oplever den samlede pakke af passion, kvalitet og finesse.
Kontakt os for yderligere information om Maserati Ghibli S Q4 på tlf. 7023 0901 eller e-mail og besøg www.ghibli.sq4.maserati.com
Pris tax free: Fra 561.570,-
Pris dansk registreret: 1.670.000,-
Flexleasing - også kaldet periodeafgift - er en leasingform, hvor man i stedet for at betale hele registreringsafgiften betaler registreringsafgiften i månedlige rater. Dette er kun muligt ved leasing.
1) Kunden vælger og specificerer sin bil efter eget ønske 2) Bilen sælges til leasingselskabet 3) Bilen registreres på danske plader 4) Der betales depositum samt en fastsat, årlig afskrivning ved indgåelse af kontrakt 5) Der betales leasingydelse samt afgift hver måned, mens bilen er indregistreret.
Depositum (refunderes ved endt leasingperiode): kr. 100.454,-
Engangsydelse (inkluderer 10% i afskrivning samt oprettelsesgebyr til leasingselskab): kr. 153.750,-
Månedlig ydelse inkl. dansk afgift (12 mrd. indregistreret): kr. 24.125,-
Kontakt Formula Automobile på tlf. 7023 0901 eller rbj@formulaauto.dk for yderligere information om flexleasing.